PFA sender 2,2 mia. videre til kunderne
PFA sender 2,2 mia. videre til kunderne efter et stærkt 2017
PFA kommer styrket ud af 2017 og leverer gode resultater med et samlet afkast på 26,3 mia. kr. og en fortsat stigning i de samlede indbetalinger, der er på 34,1 mia. kr. Året er desuden blevet brugt til at investere massivt i digitalisering og forbedrede værditilbud til kunderne.
PFA kunne fejre 100 år i 2017, og jubilæumsåret blev brugt til at se fremad, effektivisere og udvikle nye værditilbud til kunderne. Samtidig leverer PFA gode resultater, og årets resultat stiger til 247 mio. kr. fra 219 mio. kr. i 2016.
Driftsresultatet er i 2017 på 1,2 mia. kr., og af det går 1 mia. kr. til PFA KundeKapital, der er PFA’s model til at sende overskuddet tilbage til kunderne. Dertil kommer afkastet skabt af den eksisterende KundeKapital. Det betyder, at kunderne samlet set har fået overført 2,2 mia. kr. gennem PFA KundeKapital i 2017.
Group CEO i PFA, Allan Polack siger:
”PFA går styrket ud af 2017, hvilket gør, vi kan sende 2,2 mia. kr. videre til kunderne. Med skærpet konkurrence og stigende regulering bliver skalafordele stadig vigtigere for, at vi som markedsleder kan fastholde positionen som det kommercielle selskab med de laveste omkostninger og det bedste langsigtede afkast. Vi har taget store skridt til at udvikle PFA til gavn for kunderne, siden Strategi2020 blev lanceret, og resultatet for 2017 viser, vi har et solidt fundament til at fortsætte den positive udvikling."
I 2017 har PFA investeret massivt i automatiserede digitale løsninger, modernisering af rådgivningssystemer og procesværktøjer for at skabe styrkede produkter, mere effektiv service og endnu bedre oplevelser for kunderne. PFA investerer over de næste fire år yderligere 500 millioner kr. i den digitale platform for at kunne levere markedets bedste kundeoplevelser.