Undersøgelse: PFA har pensionsbranchens bedste image

PFA går 23 pladser frem og har pensionsbranchens bedste image. Det viser Berlingske Business’ netop offentliggjorte Guld Image-undersøgelse, som omfatter Danmarks 1000 største virksomheder.

I begrundelsen lægges der vægt på, at PFA står stærkt på både afkast- og indbetalingssiden, mens underskudet på forsikringsregnskabet trækker ned.

”Pengene vælter ind hos PFA, men det koster koncernen dyrt, at forsikringsdelen gav stort minus. På afkast slog selskabet dog alle sine konkurrenter. Image fremgang på hele 23 pladser,” skriver Berlingske.

Fremgangen vækker glæde hos PFA’s Group CEO, Allan Polack.

”Det er super flot, at vi går hele 23 pladser frem, og at vi fortsat er højest rangerede i kategorien for pensionsselskaber,” lyder det fra koncerndirektøren om PFA’s fremgang.

Guld Image-listen går fra 1-140, og PFA er i år placeret som nr. 43 sammenlignet med en 66. plads i 2015. Fremgangen er sket over en bred kam, da PFA er gået frem på 8 ud af de i alt 10 parametre, der bliver målt på i undersøgelsen, herunder: Ledelse, Finansiel Styrke, Troværdighed og Ansvarlighed.

”Jeg ser resultatet som et udtryk for, at vi som organisation arbejder hårdt med at skabe værdi for vores kunder – og at de her anderkender det store og dygtige arbejde, vi gør,” siger Allan Polack.

I forhold til de konkrete resultater har PFA i det forgangne år været gode til at fastholde sine virksomheds- og organisationskunder. Samtidig har PFA oplevet en markant stigning i indbetalingerne og ligger fortsat i den absolutte top målt på afkastperformance.

 

Om undersøgelsen

Imageanalysen bag Guldnummeret fra Berlingske er den største af sin slags i Danmark, og er blevet udviklet og gennemført af IFO (Instituttet for Opinionsanalyse) efter den samme metode i 15 år.

Der er tale om et omfattende benchmark- og historisk materiale, der i høj grad bruges til at analysere hvert års resultater og udviklinger og give anvisninger på, hvordan imaget forbedres for de enkelte virksomheder.

Undersøgelsen gennemføres blandt erhvervsledere i Danmark og har i år haft deltagelse af hele 4.081 erhvervsledere, som tilsammen har afgivet 453.324 enkeltbedømmelser af de 140 virksomheder, der indgår i analysen.

Kilde: Berlingske Business