PFA har en målsætning om at hjælpe vores kunder med at skabe et sundt arbejdsliv både nu og i fremtiden. Et sundt arbejdsliv er et liv i balance. Med fokus på trivsel, forebyggelse, hjælp og behandling, når livet ikke udvikler sig som håbet. Til gavn for den enkelte, men er også for virksomheder/organisationer og samfundet som helhed, der har brug for raske og produktive medarbejdere.

Sundhed er kroppens pension

Vi bruger en meget en stor del af vores liv på arbejdet. Samtidig er vores arbejdsliv og privatliv på mange måder blevet uadskillelige. Begge dele har stor indflydelse på, hvordan vi har det.

Derfor har vi i PFA stort fokus på at skabe de bedste rammer for et sundt arbejdsliv for vores kunder. Fysisk såvel som psykisk. Løsninger der bygger på et stærkt fællesskab og målrettede indsatser.

Det gør vi ved at være der for vores kunder med relevante sundhedstilbud og forsikringer til den enkelte kunde. Samtidig samarbejder vi med vores mange virksomheds- og organisationskunder for at skabe de bedste rammer for et godt arbejdsliv for dem og deres medarbejdere.

Se filmen her og få mere at vide om, hvad der skaber et sundere arbejdsliv. 

 

Et godt sundt liv er et fælles ansvar

For at have en god og sund hverdag, ønsker vi i PFA at være med til at vise vejen. Både direkte til dig som kunde i PFA og i det gode samarbejde vi har med vores mange virksomheds- og organisationskunder. Det giver sig bl.a. til udtryk her.

 

Louise Gade fra Salling Group 

Sundhedsstrategisk samarbejde løfter hele organisationen

Vi samarbejder med mange virksomheder og organisationer om at løfte medarbejdernes generelle sundhedstilstand op på et strategisk niveau, så det ikke kun favner den enkeltes sundhed, men alle vitale dele af virksomhedens sundhedsindsats for at skabe en organisation med høj produktivitet og medarbejdere i trivsel.

Læs mere om strategisk sundhed

Rikke Wallentin fra Danfoss 

Mere end 100.000 behandlingsforløb årligt 

55 medarbejdere i PFA’s Sundhedscenter, sætter årligt gang i mere end 100.000 behandlingsforløb for at hjælpe kunderne med handling. Bl.a. når kunderne gør brug af PFA Helbredssikring (sundhedsforsikring) der giver mulighed for at komme hurtigt til undersøgelse og få behandling på hospitaler, klinikker og hos speciallæger. 

Læs mere om PFA Helbredssikring

Morten – EarlyCare-kunde  

Vi rækker tidligt ud til kunderne

I takt med at antallet af langtidssygemeldinger er steget, har PFA sat massivt ind for hjælpe sygemeldte kunder så tidligt i deres sygdomsforløb som muligt. PFA EarlyCare har til formål at hjælpe kunder, som er blevet helt eller delvist sygemeldte eller er i risiko for at blive sygemeldt, som ofte står i en uoverskuelig situation og er afhængige af rådgivning og behandling. Her er PFA i stigende grad begyndt at række proaktivt ud til kunderne, hvilket har givet rigtig gode resultater.

Læs mere om PFA EarlyCare

Advisory Table

Sundhedsfagligt netværk for et sundere arbejdsliv 

For at kunne levere de bedste og mest relevante tilbud på sundhedsområdet arbejder vi i PFA sammen med vores mange virksomheds- og organisationskunder på et højt strategisk niveau for at optimere sundhedsindsatsen. Det har vi gjort ved at etablere et sundhedsfagligt netværksforum (Advisory Table), hvor udveksler erfaringer og samtidig få input fra eksterne forskere og eksperter. 

Læs mere om PFA’s arbejde for Et sundere arbejdsliv i Rapport for samfundsansvar

Få overblik over PFA’s sundhedstilbud 

Som en del af din pensionsordning i PFA har du typisk én eller flere forsikringer, der dækker dig, hvis du bliver syg eller kommer til skade. Det er en god tryghed at have i hverdagen, for med et økonomisk sikkerhedsnet i ryggen, kan du bruge energien på det, der er vigtigst, hvis uheldet er ude.

Her får du et overblik over vores forskellige forsikringer, så du ved, hvornår og hvordan de dækker dig. 

Læs mere om PFA’s sundhedstilbud 


 
  

Læs mere i vores seneste rapporter

Rapport for samfundsansvar

 
  
Læs rapport her
Download printversion

PFA’s strategi for samfundsansvar

 
  
Download printversion