Din kundeoplevelse med PFA

Når du giver os tilbagemeldinger, gør du PFA bedre, og derfor vil vi altid gerne høre fra dig. Men der er forskel på, om du vil dele gode og dårlige oplevelser med os, i kontakt med vores kundetillidsrepræsentant eller klage over et forløb.

Se her, hvordan du skal kontakte os.

  

 

Ris og ros

Skriv her, hvis du:

  • vil give ris eller ros
  • oplever funktioner, der ikke virker
  • har tekniske problemer
 

PFA's kundetillidsrepræsentanter

Skriv her, hvis du:

  • føler dig misinformeret
  • føler din sag er gået i stå
  • føler dig dårligt behandlet
 

Indsend klage

Skriv her, hvis du:

  • er uenig i udfaldet af en afgørelse
  • er utilfreds i PFA’s håndtering af din sag, fx. sagsbehandlingstid eller rådgivning
  • er utilfreds med et af PFA’s produkter eller tjenesteydelser i øvrigt

Ris eller ros til PFA

Vi er altid glade for at få ros, men har du ris, vil vi også gerne høre om det, så vi kan gøre det bedre næste gang. Her kan du skrive til os om:

  • Gode og dårlige oplevelser med PFA
  • Fortælle hvis teknikken driller 
  • Du opdager funktioner, der ikke virker. 
 
 

Log på Mit PFA via ovenstående link, vælg 'Ny besked' og derefter 'Min kundeoplevelse' - her kan du nu vælge kategorien 'Ris og ros'.

Hvis du har spørgsmål til din pension – fx forsikringsdækninger eller investeringsprofil, kan du også logge på mitpfa.dk og skrive til os via ’Beskeder’ eller ringe til vores rådgivningscenter på 70 12 50 00.
  

Din tillid er vigtig for os

PFA’s kundetillidsrepræsentanter er din kontakt, hvis du føler dig misinformeret eller uretfærdigt behandlet. Det er fx dem, du skal tage fat i, hvis du er utilfreds med PFA og synes, at dialogen er gået i hårdknude. 

Du kan kontakte en kundetillidsrepræsentant omkring følgende emner:

  • Du føler dig misinformeret
  • Du føler din sag er gået i stå
  • Du føler dig dårligt behandlet

 

Mød PFA's kundetillidsrepræsentanter

Vores kundetillidsrepræsentanter er medarbejdere, der alle kender virksomheden og de forskellige forretningsgange særdeles godt. Deres fornemmeste opgave er at lytte til dig, så I sammen kan få løst situationen og komme videre i processen. Erfaringer fra de forskellige henvendelser bruges til at gøre PFA bedre.

 
 
Log på Mit PFA via ovenstående link, vælg 'Ny besked' og derefter 'Min kundeoplevelse' - her kan du nu vælge kategorien 'PFA's kundetillidsrepræsentanter'.
 
Hvis du har spørgsmål til din pension – fx forsikringsdækninger eller investeringsprofil, kan du også logge på mitpfa.dk og skrive til os via ’Beskeder’ eller ringe til vores rådgivningscenter på 70 12 50 00.

  
   

Vil du klage over PFA?

Hvis du ikke er enig i vores håndtering eller afgørelse, fx i et skadeforløb, så har du mulighed for at indsende en klage. PFA's juridiske afdeling er udpeget som klageansvarlig enhed. Afdelingen består af en bred vifte af medarbejdere med både juridisk og teknisk baggrund, så vi har mulighed for at behandle din klage med stor faglighed.

En klage vil ofte være relevant efter en længere proces med uoverensstemmelser og eventuelt efter dialog med vores kundetillidsrepræsentant.

Her kan du skrive til os, hvis du fx:

  • er uenig i udfaldet af en afgørelse
  • er utilfreds i PFA’s håndtering af din sag, fx sagsbehandlingstid eller rådgivning
  • er utilfreds med et af PFA’s produkter eller tjenesteydelser i øvrigt
 
 

Indsendelse af klage er ikke understøttet i Internet Explorer, og du skal derfor skifte til en anden browser for at indsende din klage.

Hvis du har spørgsmål til din pension – fx forsikringsdækninger eller investeringsprofil, skal du i stedet logge på mitpfa.dk og skrive til os via ’Beskeder’ eller ringe til vores rådgivningscenter på 70 12 50 00.

  
Andre muligheder for at klage