Vi har brug for legitimation fra dig
PFA er ligesom andre pensionsselskaber forpligtet til at indhente legitimation fra alle sine kunder, som en del af de forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme. Ifølge hvidvaskloven skal vi have bekræftet dine identitetsoplysninger fra en pålidelig og uafhængig kilde.
Legitimer dig på Mit PFA
Det nemmeste du kan gøre for at legitimere dig som kunde i PFA, er at logge på Mit PFA.
Alternativ til legitimering via Mit PFA
Du kan anvende følgende dokumenter som legitimation:
- Gyldigt pas
- EU-førerbevis
- Dansk sundhedskort
- Forsvarets identitetskort
- Natopas
- Politilegitimationskort
- Opholdstilladelse type F eller D (lamineret plastkort med billede)
- Nationalt identitetskort, der er gyldig rejselegitimation for indrejse i og udrejse fra Danmark.
Hvis du skal indsende to dokumenter som legitimation og ikke har to af ovennævnte dokumenter, kan et af dokumenterne anvendes sammen med en kopi af et af følgende dokumenter:
- Dåbs- eller navneattest
- Skattekort
- Skattekort udstedt af skattemyndigheden i dit bopælsland.
Krav til legitimation
Du bestemmer selv, om du vil tage en almindelig kopi af dine dokumenter, eller om du vil scanne dokumentet eller tage et billede med din smartphone. Det er dog et krav, at:
- Dokumentet er gyldigt (ikke udløbet)
- Dit fulde navn
- Såfremt du har et CPR-nummer skal dette fremgå af dokumentet
- Kopien er tydelig
- Hvis der er adresse på dokumentet, skal denne stemme overens med din adresse i CPR-registret, hvis du har et CPR-nummer.
Sådan legitimerer du dig som kunde i PFA
- Ved at logge ind på Mit PFA eller
- Ved at følge nedenstående link eller
- Indsende dokumentation med post til PFA Pension, Sundkrogsgade 4, 2100 København Ø
Har du nogen spørgsmål i forbindelse med legitimering, er du velkommen til at ringe til vores rådgivningscenter på 70 80 71 68.