Rådgivning om pension og forsikring

Som en naturlig del af vores aftaler med PFA Pension og Danica Pension har du adgang til personlig rådgivning. Vi anbefaler, at du booker en rådgivningssamtale, så du er sikker på at få det fulde udbytte af din pensionsordning. Sammen med rådgiveren kan du bl.a. få hjælp til at træffe en beslutning om:

  • hvordan din opsparing skal investeres
  • dine forsikringer passer til dine og familiens behov
  • hvem du vil sikre, hvis der sker dig noget.
Få rådgivning hos Aon

Som et særligt tilbud har du mulighed for at få rådgivning om din pensionsordning hos Aon i 2023. 

For at booke rådgivning hos Aon, skal du først oprettes med kontaktoplysninger. Det gør du via Aons krypterede portal, hvor du afgiver dine oplysninger (navn, telefonnummer, mail og fødselsdag). Du kan også kontakte Aon på 32 69 70 70 eller sende en mail til mediernespension@aon.dk.

Hos Aon kan du få rådgivning om både forsikringer (relateret til aftalen i PFA) samt pensionsopsparing. Dette tilbud er desuden uden omkostninger for dig som medlem i Mediernes Pension.

Når du booker rådgivning hos Aon, vil du modtage information omkring Aons håndtering af persondata.  

Du har følgende muligheder for at få rådgivning i PFA

Mit PFA

Du kan løbende få prioriterede anbefalinger til at tilpasse din pensionsordning. Du kan aktivere dine anbefalinger ved at gå ind på mitpfa.dk og udfylde dine kontaktdata, eventuelt uploade dine oplysninger fra PensionsInfo samt give samtykke til, at PFA må kontakte dig. 

Under Pensionstallet kan du få et fingerpeg om, hvor stor en andel af din nuværende løn, du kan forvente at have til rådighed, når du går på pension.
I udbetalingsplanen kan du foretage simuleringer og se betydningen af at ændre pensionstidspunkt og øge indbetalingen.

Log på Mit PFA 

Bliv ringet opTelefonisk rådgivning

Hvis du har et par konkrete spørgsmål, som du gerne vil have et hurtigt svar på, kan du ringe til PFA på 70 12 50 00 

Her kan du få hjælp til fx at ændre dine forsikringer, ændre dine indbetalinger, bestille en udbetalingsberegning til dig eller sætte dine pensionsudbetalinger i gang.
 

 

FleksibilitetWebrådgivning

Webrådgivning foregår direkte på din computer eller tablet via Microsoft Teams. Denne rådgivningsform giver større fleksibilitet og mulighed for rådgivning derhjemme og eventuelt med deltagelse af ægtefælle eller samlever.

Du kan få webrådgivning
mandag – torsdag fra kl. 8.15–20 og fredag fra kl. 8.15-16.  

Book rådgivning

KundePersonlig rådgivning

En personlig rådgivningssamtale kan foregå på din arbejdsplads eller hos PFA. Sammen med en certificeret rådgiver gennemgår I din pensionsordning.

Rådgivning på din arbejdsplads foregår i dagtimerne. I forbindelse med rådgivningssamtalen vil du få en anbefaling til, hvordan du optimerer din pensionsordning, så den passer til din familiemæssige og økonomiske situation.

Book rådgivning

Webinarer

Du har mulighed for at deltage i en række digitale webinarer, hvor du kan blive klogere på fx økonomi, investering, arveforhold eller pensionsplanlægning. 

Du bestemmer selv hvilke og hvor mange webinarer, du vil deltage i. Der er mulighed for at stille spørgsmål undervejs, og du kan efterfølgende få tilsendt alle relevante materialer.

Det er gratis for kunder i PFA at deltage i et webinar, og du tilmelder på pfa.dk.

Tilmeld dig et webinar 

 
Sådan forbereder du dig til rådgivningssamtalen

Inden din rådgivningssamtale vil du få tilsendt en mødebekræftelse med et link til Mit PFA, hvor du kan udfylde data om fx dine familieforhold og økonomi som forberedelse til rådgivningen. Rådgiveren anvender disse data i sin forberedelse til rådgivningssamtalen. Mødebekræftelsen indeholder også link til investerings- og forsikringsguiden på Mit PFA, som du med fordel kan gennemføre inden samtalen.

Dine behov ændrer sig med tiden

Sammensætningen af din pensionsordning afhænger naturligvis af dine nuværende ønsker og livssituation. Men dine behov kan ændre sig. Du kan fx blive gift eller skilt, få børn eller købe bolig. Vi anbefaler dig at kontakte en rådgiver, hvis dine behov ændrer sig, så du kan få ændret dine dækninger, så de passer til dine nye behov.