Hurtig behandling og undersøgelse

PFA Helbredssikring giver dig mulighed for at komme hurtigt til undersøgelse og få behandling på hospitaler, klinikker og hos speciallæger. Normalt vil undersøgelse og behandling være i gang inden for 2-10 hverdage.

Sådan bruger du din Helbredssikring

Telefon1. Kontakt din læge
 

Du skal altid starte med at kontakte din egen læge for at få vurderet dine behandlingsbehov og eventuelt få en henvisning eller anbefaling* til behandling. Det sikrer, at du kommer til den rigtige forundersøgelse og/eller får den rigtige behandling. Det er ikke nødvendigt med en lægehenvisning, hvis du har behov for behandling hos kiropraktor, zoneterapeut, akupunktør eller psykolog ved symptomer på stress. 

Bliv ringet op2. Kontakt PFA Sundhedscenter
70 80 82 42

Du får som regel en godkendelse med det samme. Undersøgelse og behandling skal godkendes af PFA inden opstart. Du får desuden et brev med godkendelsen med posten eller i din e-Boks. Det gælder dog ikke psykologbehandling, hvor du bliver ringet op af psykologen for at aftale et tidpunkt for konsultationen.

Forsikring3. Kom i gang med undersøgelse og behandling

Vi anviser normalt til et behandlingssted inden for PFA's kvalitetssikrede netværk. Ved behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, akupunktør, zoneterapeut, diætist og psykolog har du mulighed for selv at vælge behandler. Vi afregner normalt direkte med behandlingsstedet, så du slipper for selv at skulle lægge penge ud.

Din dækning

Se, hvad PFA Helbredssikring dækker

PFA Helbredssikring dækker følgende:
• Behandling, operation, forundersøgelse og efterkontrol på hospitaler, klinikker eller hos speciallæge
• Fysioterapi og kiropraktik
• Akupunktur og zoneterapi
• Osteopati
• Psykolog og psykiater
• Hurtig stressbehandling hos psykolog uden lægehenvisning
• Akut krisehjælp (åbent 24 timer – 7 dage om ugen)
• Søvnbehandling
• Diætist ved BMI under 18 eller over 30 som kan suppleres med psykologhjælp
• Afvænning for ludomani samt misbrug af alkohol, medicin og andre rusmidler
• Medicinsk efterbehandling
• Genoptræning
• Rekreation
• Midlertidig hjemmehjælp og hjemmesygeplejerske
• Sygetransport i Danmark
• Second opinion hos ny speciallæge ved både fysisk og psykiske lidelser.

Hvad dækkes ikke?
• Kosmetiske operationer
• Briller, kontaktlinser, høreapparater eller tandbehandling
• Behandling af barnløshed
• Akutbehandling (fx vagtlæge eller skadestuesituationer)
• Behandlingsbehov, der er opstået, før du fik PFA Helbredssikring.

Log på Mit PFA og se hvilke vilkår, der gælder for dig

Få hurtig hjælp ved symptomer på stress

Du har mulighed for at få hurtig hjælp, hvis du har symptomer på stress. Jo hurtigere du kommer i behandling, des større sandsynlighed er der for, at omfanget bliver begrænset. Du behøver derfor ingen lægehenvisning, du skal blot kontakte PFA, så henviser vi dig til en erhvervsrettet psykolog med speciale i stress.

Du har også mulighed for at ringe til en psykologisk hotline, hvor du kan få rådgivning om stress fra kl. 8 til 20. Den telefoniske hotline kan hjælpe dig videre med gode råd og afklare, om der eventuelt er et behandlingsbehov. En samtale varer typisk 15-30 minutter.  Ring til Ørsteds stress-hotline på 70 80 82 42, hvis du har symptomer på stress og brug for hjælp og sparring. 

Dine børn har samme dækning som dig

Dine børn mellem 0 og 24 år er automatisk dækket af din helbredssikring. Dine børn har de samme gode muligheder for undersøgelse og behandling, som du selv har.

PFA Helbredssikring til din partner

Din ægtefælle eller samlever kan også købe en PFA Helbredssikring til en fordelagtig pris. Din partners Helbredssikring betales en gang om året via Betalingsservice.

Du kan downloade tilmeldingsblanketten via nedenstående link eller få den til tilsendt ved at ringe til PFA på 70 80 82 42. 

Du skal være opmærksom på, at eksisterende sygdomme og sygdomme, der er opstået som følge heraf, først bliver dækket 6 måneder efter oprettelsen af din partners Helbredssikring.

 

Skatteopdelt Helbredssikring

PFA Helbredssikring består af to forsikringer:

  • PFA Helbredssikring, arbejde, som dækker behandling mv., hvis du får et arbejdsrelateret behov for behandling af en sygdom eller lidelse
  • PFA Helbredssikring, fritid, som dækker behandling mv., hvis du får et fritidsrelateret behov for behandling af en sygdom eller lidelse.

Online Læge

Som en del af PFA Helbredssikring har du mulighed for at få rådgivning af en praktiserende læge via video, telefon eller mail alle hverdage fra kl. 8-22 og i weekend/helligdage fra kl. 8-18.

Rådgivningen leveres af Hejdoktor, og adgangen gælder også eventuel ægtefælle/samlever samt børn under 24 år. 

Online-lægen kan bl.a.:

  • Give dig lægefaglig rådgivning og behandling via telefon eller video
  • Svare på spørgsmål via e-mail inden for 1 time i åbningstiden 
  • Udstede og forny recepter til dig.

Sådan kommer du i kontakt med en Online Læge:

  1. Log på mitpfa.dk
  2. Vælg Online Læge under Dine Forsikringer
  3. Vælg, om du vil have konsultation via telefon, video eller mail
  4. Hvis du vælger en konsultation via telefon eller video, kan du selv bestemme, om du vil bestille en tid eller stille dig i kø og få en tid inden for max. 15 min.
  5. Lægen ringer til dig
  6. Lægen sender eventuel recept mv.
Du kan som udgangspunkt få samme rådgivning og behandling som hos din egen læge i det omfang, det ikke kræver fysisk undersøgelse eller laboratorieprøver mv., og derudover kan Online Læge ikke udstede recepter til fx vanedannende eller afhængighedsskabende præparater.