PFA justerer organisationen

PFA laver i dag en justering af organisationen for at skabe en endnu mere enkel organisation med tydelige ansvarsområder på tværs af koncernen.

PFA arbejder målrettet på at levere på koncernens Strategi2020, men skærper i dag organisationen omkring en ambition, der tydeligt formulerer, at PFA fortsat vil være de bedste i markedet til at levere service og nye produkter til at dække de mere end 1,2 millioner kunders behov.

PFA vil derfor pr. 1/11 2018 være organiseret i fem områder, der er de følgende:

  • Serviceringen af og kontakten til PFA’s mere end 1,2 mio. kunder samles i et område med navnet Kunder & Services. Kunder & Services vil blive ledt af koncerndirektør, Jon Johnsen.
  • Udvikling af nye løsninger og produkter bliver samlet i området Produkter & Udvikling. Produkter & Udvikling vil være under ledelse af koncerndirektør, Mads Kaagaard.
  • Risikofunktionen adskilles fra investeringsområdet, så investeringsområdet fremover vil have reference til Group CEO, Allan Polack.
  • Serviceringen af PFA’s virksomheds- og organisationskunder vil referere til Group CEO, Allan Polack.
  • Alle områder, der arbejder på tværs af PFA, samles i Finans & Koncernfunktioner, som vil blive ledt af koncerndirektør Anders Damgaard. Gennem dette skridt styrker PFA sine risiko- og kontrolfunktioner yderligere ved at adskille dem organisatorisk fra resten af PFA.

Group CEO Allan Polack siger i forbindelse med justeringen af PFA’s organisation:

”Det er vigtigt, at PFA i et marked med skarp konkurrence og øget fokus på digitalisering konstant er på tæerne og sikrer, at vi altid er så effektive og innovative som muligt. Vi er omkring halvvejs med at implementere vores Strategi2020, som vi lancerede i efteråret 2015, og den implementering forløber efter planen, men vi kan se, at der er potentiale i at skabe et endnu mere enkelt PFA - derfor justerer vi nu organisationen.”

Han uddyber:

”Vi har en klar ambition om, at vi vil være de bedste til kunderne, og om at vi forsat vil være markedsledende. For at vi kan blive ved med at levere på den ambition må vi være endnu mere fokuserede i den måde, vi servicerer kunderne og udvikler nye produkter og løsninger. Med denne justering skaber vi den bedste forudsætning for, at vi fortsat kan forløse det potentiale, der er i PFA, og fortsat levere på vores Strategi2020.” 

For yderligere oplysninger

Pressechef, Kristian Lund Pedersen, 39 17 58 79 eller klp@pfa.dk