PFA Helbredssikring

PFA Helbredssikring giver dig mulighed for at komme hurtigt til undersøgelse og få behandling på hospitaler, klinikker og hos speciallæger. Normalt er undersøgelse og behandling i gang inden for 5 - 10 hverdage.

Sådan bruger du din helbredssikring

Telefon1. Kontakt din læge
  

Du skal altid starte med at kontakte din egen læge for at få vurderet dine behandlingsbehov og eventuelt få en henvisning til behandling. Det sikrer, at du kommer til den rigtige forundersøgelse og/eller får den rigtige behandling.

Det er ikke nødvendigt med en lægehenvisning, hvis du har behov for behandling hos psykolog, ved symptomer på stress eller behandling hos kiropraktor, zoneterapeut, akupunktør eller fysioterapeut.

Bliv ringet op2. Ring til PFA Sundhedscenter på
70 24 50 01

Når du har været hos din læge, skal du ringe til os for at få godkendt undersøgelsen og/eller behandlingen, din læge har givet dig en henvisning eller anbefaling* til.

Du får som regel godkendelse med det samme. Undersøgelse og behandling skal godkendes af PFA inden opstart. Du får desuden et brev med godkendelsen med posten eller i din e-Boks. Det gælder dog ikke psykologbehandling, hvor du bliver ringet op af psykologen for at aftale et tidpunkt for konsultationen.

Forsikring3. Kom i gang med undersøgelse og behandling

  
Vi anviser normalt til et behandlingssted inden for PFA's kvalitetssikrede netværk.

Vi afregner normalt direkte med behandlingsstedet, så du slipper for selv at skulle lægge penge ud.

Din dækning

Se, hvad PFA Helbredssikring dækker

Din Helbredssikring omfatter bl.a.:
• Udgifter til forundersøgelser, behandlinger og efterkontrol på hospitaler, klinikker eller hos speciallæger 
• Psykolog (behovsbestemt)
• Behandling hos en psykiater (op til 12 konsultationer)
• Kiropraktor og fysioterapeut (behovsbestemt)
• Akupunktur og zoneterapi (op til 12 behandlinger samlet)
• Behandling af misbrug af alkohol, medicin og andre rusmidler (op til 132.000 kr.)
• Genoptræning (op til 24 måneder)
• Rekreationsophold (op til tre måneder)
• Medicin (op til 24 måneder)
• Diætist (op til 12 konsultationer ved BMI over 30 samt under 18)
• Midlertidig hjemmehjælp og hjemmesygeplejerske (op til tre måneder)
• Transport
• Second opinion

Hvad dækkes ikke?
• Kroniske sygdomme, som er opstået, før du fik PFA Helbredssikring
• Kosmetiske operationer  
• Briller, kontaktlinser, høreapparater eller tandbehandling
• Behandling af barnløshed
• Akutbehandlinger (fx vagtlæge eller skadestuesituationer)
• Behov for behandling skal være opstået i forsikringstiden    

Log på Mit PFA og se hvilke vilkår, der gælder for dig.     

Få hurtig hjælp ved symptomer på stress

Du har mulighed for at få hurtig hjælp, hvis du oplever symptomer på stress. Jo hurtigere du kommer i behandling, des større sandsynlighed er der for, at omfanget bliver begrænset. Du behøver derfor ingen lægehenvisning, du skal blot kontakte PFA, så henviser vi dig til en erhvervsrettet psykolog med speciale i stress.

Læs mere om Helbredssikring på pfa.dk og på mitpfa.dk i dine pensionsvilkår, under afsnittet ”Særlige pensionsvilkår for PFA Helbredssikring”, hvor de detaljerede betingelser for din PFA Helbredsikring er beskrevet.

Udvid med PFA Helbredssikring til din partner og børn over 24 år

Du har mulighed for at købe en Helbredssikring til din ægtefælle eller samlever samt dine børn mellem 24 og 28 år.

Ring til PFA Rådgivningscenter på 70 12 50 00, hvis du ønsker at købe en Helbredssikring til dine børn eller partner eller brug nedenstående blanket.

Online Læge

Som en del af PFA Helbredssikring har du mulighed for at få rådgivning af en praktiserende læge via video, telefon eller mail alle hverdage fra kl. 8-22 og i weekend/helligdage fra kl. 8-18.

Rådgivningen leveres af Hejdoktor, og adgangen gælder også eventuel ægtefælle/samlever samt børn under 24 år. 

Online-lægen kan bl.a.:

  • Give dig lægefaglig rådgivning og behandling via telefon eller video
  • Svare på spørgsmål via e-mail inden for 1 time i åbningstiden 
  • Udstede og forny recepter til dig.

Sådan kommer du i kontakt med en Online Læge:

  1. Log på mitpfa.dk
  2. Vælg Online Læge under Dine Forsikringer
  3. Vælg, om du vil have konsultation via telefon, video eller mail
  4. Hvis du vælger en konsultation via telefon eller video, kan du selv bestemme, om du vil bestille en tid eller stille dig i kø og få en tid inden for max. 15 min.
  5. Lægen ringer til dig
  6. Lægen sender eventuel recept mv.
Du kan som udgangspunkt få samme rådgivning og behandling som hos din egen læge i det omfang, det ikke kræver fysisk undersøgelse eller laboratorieprøver mv., og derudover kan Online Læge ikke udstede recepter til fx vanedannende eller afhængighedsskabende præparater.