Administration i hverdagen

Vores PFA er jeres erhvervskontakt med PFA, hvor I nemt og enkelt kan administrere jeres medarbejderes pensionsordninger.

Her kan I fx indmelde nye medarbejdere og indberette pension. 



 
Vi afventer en rettelse fra Digitaliseringsstyrelsen, og indtil det er løst, vil du blive bedt om at indtaste CPR-nr. Dette er blot til verificering hos udbyderen af MitID Erhverv, og bliver ikke gemt hos hverken PFA eller MitID Erhverv. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte PFA Erhvervscenter på 70 80 90 30.

Sådan logger I på Vores PFA

I kan logge på Vores PFA med MitID Erhverv eller Personligt MitID. Nedenunder kan I se, hvilken logintype I skal vælge. 

MitID Erhverv

Du skal vælge MitID Erhverv, hvis du fx skal administrere virksomhedens pension og derfor har fået tildelt rettigheden. Hvis du ikke har den nødvendige rettighed til MitID Erhverv, skal din administrator sørge for, at du får den.

Læs mere om MitID Erhverv

Personligt MitID

Du skal vælge dit personlige MitID, hvis du er den eneste person, der har fuld tegningsret til virksomheden. Det vil ofte gælde fx enkeltmandsvirksomheder. 

Du kan se, hvem der har tegningsret i virksomheden ved at logge ind på virk.dk og søge på virksomhedens CVR-nummer. Under "Tegningsregel, personkreds og revisor" kan du se, hvem der har tegningsretten. 

Sådan får du den rigtige profil på Vores PFA

Opret din profil

Første gang du logger på Vores PFA, skal du oprette en profil. Her vil du blive bedt om at vælge, hvilke adgange du skal have. 

Anmod om rollen 'Brugeradministrator'

Anmod om rollen 'Brugeradministrator', hvis du skal oprette nye brugere til Vores PFA i virksomheden.

Hvis du skal administrere jeres selvoprettede kommunikationsgrupper, skal du også anmode om rollen 'Kommunikationsadministrator'.

Læs mereSe mindreVil du skrive med PFA på vegne af jeres virksomhed? Hvis ja, skal du vælge én eller flere af disse kommunikationsgrupper:
Administration, HR, Pensionsansvarlig
og Samarbejdspartner.
  

Anmod om flere roller

Overvej, om du skal administrere jeres medarbejderes pensionsordning, fx ved indmeldelse af nye medarbejdere samt indberetning af fratrædelser, barsel og pensionsbidrag.

Læs mereSe mindreHvis ja, skal du vælge én eller flere af disse roller:
Lønadministrator, Ændringsadministrator og Indmeldelsesadministrator. Bemærk, at du først kan ansøge om disse roller, når du har færdiggjort oprettelsen af din profil.
   

Husk, at du altid kan anmode om flere roller ved at gå til Din profil og herefter vælge Dine rettigheder. 

 

Få adgang til nøgletal

Er du pensionsansvarlig, kan du anmode om adgang til rapporteringsdelen hos jeres kundechef. Her kan du via nøgletal få et samlet overblik over, hvordan jeres medarbejdere har sammensat deres pensionsordninger. Bemærk, at I skal være over 20 medarbejdere i virksomheden for at få adgang.

Brug for hjælp?

Hvis I har spørgsmål eller brug for hjælp til MitID-login, kan I altid kontakte PFA Erhvervscenter på følgende måder: