Kun hver anden dansker glæder sig til fremtiden – det vil PFA nu ændre på
Kun hver anden dansker glæder sig høj grad eller meget høj grad til fremtiden. Det viser en ny befolkningsundersøgelse, som Wilke har foretaget for PFA. I en ny kampagne spørger PFA danskerne ”Hvad glæder du dig til?”, og kommunikerer, at fremtiden er noget, vi skal glæde os til.
En ny repræsentativ befolkningsundersøgelse foretaget af analyseinstituttet Wilke for PFA viser, at det kun er hver anden dansker, der i høj grad eller meget høj grad glæder sig til fremtiden. Derfor sætter PFA nu fokus på, at fremtiden er noget, vi skal glæde os til.
”I en tid med klimaforandringer, store mentale problemer hos mange danskere og uro i verden, ved jeg godt, at det kan virke provokerende for nogen, at vi nu siger, at vi skal glæde os til fremtiden. PFA er et kundefællesskab, hvor vi tror fuldt og fast på, at troen på en god fremtid er afgørende for både at trives i nutiden, og at vi faktisk får en god fremtid. Især i en verden og en hverdag der er fyldt med bekymringer,” siger Tim Smidemann, direktør for Kommunikation, Samfundsansvar og Marketing i PFA.
PFA rådgiver hvert år hundredetusindevis af kunder om bl.a. sundhed og økonomisk tryghed. Vi oplever blandt andet, at bekymringer om de nærmeste fx børn og unges trivsel fylder meget hos kunderne og i samfundet, ligesom det er tilfældet med økonomisk utryghed, klimakrisen, og om seniorlivet bliver som i drømmene.
”PFA er et stærkt kundefællesskab, og vi er klar til at løfte vores ansvar sammen med vores 1,3 mio. kunder, 6.500 virksomhedskunder og det øvrige samfund. Vi er et kundefællesskab, der ser lyst på fremtiden og som kan levere løsninger på de udfordringer vi står overfor indenfor økonomisk utryghed, sundhed, den grønne omstilling og seniorlivet Står vi sammen, og får vi gjort noget ved de problemer, der uden tvivl er hos os selv, i samfundet og i verden, er vi overbeviste om, fremtiden er noget, vi skal glæde os til,” siger Tim Smidemann.
Du kan se meget mere om PFA’s nye kampagne og se, hvad danskerne glæder sig til her: