Pensionstallet modtager international anerkendelse

PFA Pensions kampagne Pensionstallet modtog natten til onsdag dansk tid en imponerende 3. plads, da den prestigefyldte markedsføringspris Echo Awards blev uddelt i San Diego, USA.

Echo Awards, der kan betragtes som verdensmesterskaberne i direkte markedsføring, uddeles af den internationale organisation Direct Marketing Association. Prisen belønner selskaber, som har vist særlig stor kreativitet i forhold til at få modtagerne engageret i kampagnen.

”Det er rigtig flot, at Pensionstallet har modtaget så høj en placering i den her konkurrence. Det er et stort skulderklap til PFA, og det viser, at vi har ramt noget rigtigt med Pensionstallet,” siger koncerndirektør i PFA Pension Lars Ellehave-Andersen.

Netop det, at kampagnen henvender sig direkte til den enkelte kunde, var centralt, da PFA valgte at lancere Pensionstallet. Derfor glæder Lars Ellehave-Andersen sig over anerkendelsen.

”Pension er svært at forstå, men med Pensionstallet har vi forsøgt at gøre det mere enkelt og vedkommende. Det er kun ét tal, kunden skal forholde sig til, og vi tager udgangspunkt i den enkelte kundes egne forhold. På den måde er vi lykkedes med at skabe en ekstrem høj involvering i et emne, som ellers ikke har den store interesse hos mange danskere,” siger Lars Ellehave-Andersen.

Pensionstallet, der er udviklet sammen med reklamebureauet Umwelt, deltog i Echo Awards efter, at kampagnen vandt den danske Direct Marketing-pris tidligere på året for den bedste kampagne rettet mod private forbrugere.

Ifølge direktør i Umwelt, Martin Michael Hansen er det en særdeles prestigefyldt konkurrence, som Pensionstallet har taget en bronzemedalje i.

”Inden for marketing er det her en af de helt store priser på den internationale scene. Mere end 1.000 kampagner er blevet indsendt til konkurrencen af bureauer og annoncører fra hele verden,” siger Martin Michael Hansen.

Alligevel mener han, at det er berettiget, at Pensionstallet tog en placering helt i toppen blandt de mange konkurrenter.

”Det er en ret unik kampagne, og vi har kunnet mærke, at der er stor opmærksomhed omkring Pensionstallet blandt de andre deltagere i konkurrencen,” siger Martin Michael Hansen.