PFA har branchens bedste kundetilfredshed blandt virksomhedskunder

Analysevirksomheden Aalund har endnu engang taget temperaturen på, hvor tilfredse pensionssektorens virksomhedskunder er. I årets firmapensionsbarometer fra analysevirksomheden går PFA markant frem og er nu nummer 1 på både kundetilfredshed, samlet vurdering og kundeimage.

Fremgangen glæder Camilla Holm, der er koncerndirektør i PFA med ansvar for det kommercielle område. 

”Med de tre førstepladser fortæller kunderne os, at de er glade for vores rådgivning, vores løsninger og de høje afkast, vi har leveret. Vi er sat i verden for at levere økonomisk tryghed, gode sundhedsløsninger og give vores kunder et godt seniorliv. Derfor er vi rigtig glade for og stolte over førstepladsen blandt virksomhedskunderne, som kvitterer for netop dette med de flotte bedømmelser af PFA,” siger Camilla Holm.

Stor fremgang

Analysen viser, at PFA er nummer 1 i den samlede vurdering – det er en fremgang fra en 3. plads i 2023. Også når det kommer til kundetilfredshed er PFA nummer 1 – her er der en stor fremgang fra sidste år, som bød på en fjerdeplads. I årets måling er PFA især i fremgang og er i toppen, når det drejer sig om rådgivning af både virksomheder og medarbejderne, sundhedstilbud og digitale løsninger. 

”Vi har arbejdet målrettet på at styrke vores rådgivning og vores sundhedsløsninger. Vi har også arbejdet med, at kunderne får en god digital oplevelse, og at de får investeringsafkast i toppen af markedet, som giver økonomisk tryghed. Det betyder rigtig meget for os, at kunderne i så høj grad værdsætter det,” siger Camilla Holm.

Bedste image

Når det kommer til kundeimage er PFA rykket fra en 3. plads til en 1. plads. Her svarer kunderne, at PFA har konkurrencedygtige afkast, at det er trygt at være kunde i PFA, og at PFA har konkurrencedygtige priser. Fremgangen bunder også i, at alle kunder set over en bred kam er mere tilfredse med PFA, end de var sidste år – det gælder både mindre, mellemstore og større kunder. 

”PFA’s omdømme er rigtig godt, og det er i fremgang. Det bekræfter kundernes svar i analysen, og det mærker vi også tydeligt blandt vores kunder og i samfundet. Det har en stor positiv betydning for, at det er attraktivt at være en del af vores kundefællesskab,” siger Camilla Holm.

Camilla Holm er stolt af, at PFA oplever fremgang i kundetilfredsheden i et år, der har været præget af en meget stor tilgang af kunder: 

” Det har været et år, hvor vi har budt velkommen til rekordmange nye kunder. Og det er enormt vigtigt for os, at vi har været i stand til at gøre det og samtidig faktisk øge kundetilfredsheden, og være bedst i branchen. Det skyldes i den grad et målrettet arbejde af dygtige kollegaer på tværs af hele PFA,” siger Camilla Holm, der er særligt stolt af, at målingen også viser, at PFA er gået frem, når Aalund spørger til proaktivitet over for kunderne. 

Bedre løsninger

Aalunds Firmapensionsbarometer laves årligt og måler kundernes tilfredshed med de største selskaber i pensionssektoren. PFA bruger hvert år Firmapensionsmarkedet til at levere endnu bedre pensionsløsninger til kunderne, og det vil også være tilfældet i år.

”Vi er selvfølgelig enormt glade for at være nummer 1, og vi vil fortsætte vores arbejde med at gøre kundeoplevelserne endnu bedre. Vi arbejder bl.a. med, hvordan vi kan kommunikere. Der er stadig ting, vi kan gøre bedre, og det vil vi arbejde med i 2025, så det bliver endnu bedre at være en del af PFA’s kundefællesskab,” siger Camilla Holm.

I den toneangivende måling af privatkundernes tilfredshed fra analyseinstituttet Epsi blev PFA ligeledes nummer 1 blandt de kommercielle pensionsselskaber.